ניתוח להסרת עודפי עור

ניתוח להסרת עודפי עור

ניתוח עיצוב גוף, מתיחת בטן או הרמת שדיים – כל אלה סוגי הניתוחים המתאימים למטופלים אחרי ירידה מאסיבית במשקל כתוצאה מתזונה וספורט או אחרי ניתוח בריאטרי

פעמים רבות, אחרי שאנשים משילים ממשקלם 50 ק"ג ויותר, הם רוצים לחגוג את ההצלחה שלהם, עם זאת, אחרי ירידה כל כך משמעותית, הם הרבה פעמים מתלוננים על קפלי עור רפוי שנשאר כתזכורת על התקופה בה היו בעודף משקל.

ניתן להיפטר עודפי העור, לעצב את הגוף מחדש ולמצק את העור באזור הידיים, הירכיים, השדיים, הפנים והבטן באמצעות כמה סוגים של ניתוחים פלסטיים, תלוי בצרכים של המטופל או המטופלת: עיצוב גוף, מתיחת בטן, הרמת ישבן, זרועות ו/או שדיים.

ניתוח עיצוב גוף

ניתוח זה נחשב לאחד הפופולריים בקרב מי שרוצה לשפר את המראה שלהם אחרי ניתוח בריאטרי. בתנאי שהמשקל נשאר יציב, תוצאות הניתוח נשמרות לתקופה ארוכה. 

הרופא המנתח עושה חתך אחד ארוך לרוחב הבטן ומסיר את העור הרפוי. באותו ניתוח הוא גם יכול להדק את העור בישבן, בבטן, במותן, ירכיים פנימיות וחיצוניות והזרועות. ניתוח עיצוב גוף יכול לשנות את המראה שלכם בצורה דרמטית והתוצאות נשמרות לאורך זמן, פרט לאובדן הטונוס הטבעי של העור עם הגיל.

עם זאת, כדאי לזכור שלניתוח עיצוב גוף יש לא מעט סיבוכים ותופעות לוואי, כגון צלקות. חלק מאלה שעברו את הניתוח ממשיכים להתלונן על העור הרפוי וחלק נדרשים לעבור ניתוחי המשך קוסמטיים.

ככל שאינדקס מסת גוף (BMI) שלך גבוה יותר, כך הסיכוי לפתח סיבוכים גבוה יותר. סיבוכים אפשריים כוללים דימום, זיהום, נמק, הצטלקויות יתר ובצקות. חשוב מאד לשוחח עם הרופא המנתח לפני הניתוח ולהבין את הסיכונים והיתרונות של הניתוח. עם את, כדאי לציין שברוב המקרים תוצאות הניתוח מאד משביעות רצון.

מתיחת בטן

פעמים רבות ניתוח מתיחת הבטן הוא חלק מניתוח עיצוב גוף. מתיחת בטן יכולה לסייע להחזיר בטן שטוחה במקרים בהם התזונה, התרגילים והירידה במשקל לא הצליחו. מתיחת בטן שונה משאיבת שומן, עם זאת, לעתים שאיבת שומן היא חלק מניתוח מתיחת הבטן.

בניתוח מתיחת בטן המנתח מבצע חתך גדול בגובה התחתונים לרוחב הבטן. לאחר מכן הוא מטפל בעודפי העור, השומן והרקמות ומהדק את שרירי הבטן המוחלשים. לפעמים המנתח אף יזיז את הטבור כדי שהמיקום יתאים לצורת הבטן החדשה. לעתים נדרש לבצע חתך נוסף כדי להסיר את העור העודף בבטן העליונה. 

אחרי מתיחת בטן נשארות צלקות שמיטשטשות עם הזמן. התוצאה תהיה בטן שטוחה ומהודקת, שיותר מתאימה למבנה גוף רזה.

הרמת שדיים

אם השדיים שלך צונחות ורפויות, הרמת חזה יכולה לסייע להרים אותם ולשנות את הצורה שלהן בהתאם. בניתוח הרמת שדיים הרופא המנתח מסיר את העור העודף וממקם את הפטמה במקום גבוה יותר. לעתים נשים בוחרות להכניס שתלים כדי לתת נפח בקוטב העליון של החזה ולשפר את המראה שלו.

ייתכן ובהמשך יהיה צורך בניתוח נוסף, לדוגמא במקרה של אסימטריה בין השדיים. במצבים כאלה המנתח יכול למקם את הפטמות מחדש.

תהליך התאוששות להחלמה

מאחר ומדובר בניתוח נרחב, גם תקופת ההתאוששות וההחלמה יכולה להימשך מספר שבועות. אחרי הניתוח יידרשו המטופל או המטופל ללבוש במשך תקופה בגד צמוד ומהודק לגוף, שיקל על הגוף לקבל בהדרגה את צורתו החדשה ולמנוע הופעת בצקות וצניחת עור נוספת. על כל הדברים האלה חשוב לדבר עם הרופא עוד לפני הניתוח, כדי להבין את הדרישות המדויקות ופרק זמן במהלכו יהיה צורך להימנע מפעילות רגילה או מהחזרה לעבודה.

מי יכול להיות מועמד טוב לניתוח פלסטי אחרי הירידה במשקל?

כדאי מאד להבין, שניתוח עיצוב גוף והסרת עודפי עור מתאים רק לאנשים שנמצאים במשקל יציב פרק זמן ארוך, הם בריאים, לא מעשנים, בעלי גישה חיובית ותפיסה מציאותית לגבי תוצאות הניתוח. כמו כן, עליהם להיות מחויבים לשמירה על תזונה נבונה וספורט ובאופן כללי לאורח חיים בריא.

כמו כן, הצלחת הניתוח תלויה מאד בגיל של המטופל או המטופלת, הנתונים הגנטיים, מידת החשיפה לשמש, עד כמה המשקל העודף היה מפוזר בצורה מאוזנת בכל חלקי הגוף וגם – מאד חשוב – בגלל ההרגשה הכללית בהתבוננות מראה. הגישה השלילית למראה החיצוני של עצמך לא תשתנה גם אחרי הצרת ההיקפים ועיצוב הגוף מחדש. 

לנשים שמעוניינות להיכנס להריון בהמשך, מומלץ להמתין עם הניתוח להסרת עודפי עור עד סיום תוכנית הילודה. 

ד"ר אברי רווה מתמחה בניתוחי עיצוב גוף ומטפל גם במקרים המורכבים ביותר. בזכות שיטות הניתוח החדשניות שפיתח, סיכויי ההצלחה של ניתוחים כאלה גבוהים במיוחד עם מספר סיבוכים מזערי ביותר.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים