קפסולה בחזה – התקשות הקופסית

קפסולה בחזה - התקשות הקופסית

היווצרות רקמת צלקת סביב שתל הסיליקון היא תגובה טבעית של הגוף, אך במקרים מסוימים, כשהרקמה מתעבה או מתקשה מדי, היא עלולה לגרום למראה מעוות של השד ואף לכאבים. מהן הסיבות לכך וכיצד ניתן לטפל בבעיה ביעילות? ההסבר – בכתבה

לאחר הכנסת שתל סיליקון בניתוח להגדלת חזה, נוצרת סביבו רקמת צלקת, הנקראת גם "קפסולה" או "קופסית". מדובר בתגובה אופיינית של הגוף שנועדה להגן עלינו מחפץ זר. למשל, במקרה של דליפה או קרע בשתל, הסיליקון לא יתפשט בגוף, אלא יישאר בתוך הקפסולה. בדרך כלל רקמת הקפסולה רכה ואף על פי שהיא מעט מהודקת, אי אפשר להרגיש אותה מבחוץ. מטרה נוספת של הקפסולה היא לשמור על השתל במקום.

אמנם, במקרים מסוימים, רקמת הקפסולה שנוצרת סביב השתל, קשיחה וצפופה יותר. היא מתהדקת סביב השתל ומוחצת אותו. מצב כזה נקרא "התקשות הקופסית" והוא יכול לגרום לכאבים כרוניים, עיוותים בצורת השד והרמה לא טבעית שלו ביחס לשאר הגוף.

מה גורם להתקשות הקופסית?

נכון להיום אין אפשרות לדעת בוודאות מה יכול לגרום להתקשות הקופסית, אבל ישנם מספר גורמים נפוצים, ביניהם:

  • טיפולי קרינה, במיוחד אחרי ניתוח שחזור שד כתוצאה מכריתה
  • נזק לשתל
  • שטף דם באזור השתל
  • זיהום על השתל
  • נטייה גנטית ליצירת הצטלקויות

תסמינים של התקשות הקופסית

התקשות הקופסית יכולה להיות כמעט בלתי מורגשת, אך במקרים מסוימים היא גורמת לשד להתקשות למגע, להיות מתוח ואף ולהתעוות בצורה משמעותית. כמו כן, התקשות הקופסית יכולה לגרום אף לכאבים כרוניים ומגבלות בטווח תנועה.

כיצד ניתן לטפל בהתקשות הקופסית?

קיימים מספר פתרונות אפשריים שתלויים, כמובן בהחלטת הרופא, מצב השתל ורצונה של האישה. למשל, ניתן לבצע חתכים קטנים ברקמת הקפסולה מסביב לשתל ולהסיר חלק ממנה. המטרה היא לאפשר לקפסולה להיפתח ולתת לשתל יותר מקום.

פתרון אחר, נפוץ יותר, הוא הוצאת שתל הסיליקון הקיים בלי או עם הרקמות הפגומות והחלפתו בהזרקת שומן או הרמה. פתרון זה בעצם אולטימטיבי שכן ללא שתלים אין התקשות קופסית

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים