שקיות מתחת לעיניים? ניתוח עפעפיים תחתונות זה הפתרון

ניתוח עפעפיים לגברים

"השקיות" או השקעים מתחת לעיניים יכולים לגרום למראה עייף, מותש ומבוגר מדי. קיימות מגוון סיבות לתופעה זו, שקשורות לגיל, גנטיקה או המבנה האנטומי של הפנים. הפתרון בדרך כלל הוא ניתוח העפעפיים התחתונות, במהלכו מסיר הרופא המנתח את עודפי העור והשומן ומהדק את העור הנותר כדי ליצור מראה חלק וצעיר יותר

"שקיות מתחת לעיניים", העור הרפוי והמדולדל של העפעפיים התחתונות מקנה לנו מראה עייף ומבוגר יותר מכפי גילנו. בלפרופלסטיקה (blepharoplasty), או ניתוח עפעפיים תחתונות משפר את המראה על ידי הסרת עודפי העור והשומן באזור והחלקת הקמטים מסביב לעיניים. פעמים רבות משלבים ניתוח עפעפיים תחתונות עם ניתוחים פלסטיים אחרים כגון מתיחת פנים, הרמת גבות או הרמת העפעפיים העליונות.

מה גורם להופעת "השקיות" מתחת לעיניים?

לעתים זה אך ורק עניין של גיל ושל כוח המשיכה, כשרקמות העור מידלדלות ושכבת השומן התת-עורי הופכת לדקה יותר. ניתוח עפעפיים תחתונות עוזר גם במקרים בהם קיימת אסימטריה של העפעפיים, עור מקומט או רפוי או בכלל גנטיקה של נפח מתחת לעיניים בגיל מוקדם. 

מה הגיל שכדאי להתחיל לחשוב על הניתוח?

בדרך כלל הניתוח מתאים לאנשים מעל גיל 35, אבל אם לשקיות מתחת לעיניים יש גורמים גנטיים, מומלץ לשקול על התערבות מוקדמת יותר. כמובן חשוב מאד שהמצב הבריאותי לפני הניתוח יהיה תקין ונעשה תיאום ציפיות מדויק לגבי תוצאות הניתוח.

ניתוח עפעפיים תחתונות יכול בהחלט לשפר את המראה שלכם ואת הביטחון העצמי. עם זאת, התוצאה יכולה להיות לא אידיאלית או לשנות את המראה הפנים. לכן, לפני הניתוח חשוב מאד לשוחח עם הרופא המנתח על מטרות הניתוח ועל הצרכים והדרישות שלכם.

מהלך הניתוח

הרופא המנתח מסיר את העור ואת השומן העודף ומהדק את העור מתחת לעיניים, כדי להעניק לו מראה מתוח וחלק יותר. חשוב לזכור שאיזור העפעף התחתון מכיל גם שרירים שאחראים על סגירת העפעפיים ושל גלגל העיין ולכן הניתוח דורש התייחסות מאד עדינה ומדויקת, כדי לא לגרום נזקים בלתי הפיכים.

ישנן מספר גישות לנתח את העפעפיים התחתונות. בזמן שלמשל, הניתוח של העפעפיים העליונות דורש חתכים ותפרים, את הניתוח של העפעפיים התחתונות ניתן לבצע גם ללא תפרים וללא צלקת נראית, תלוי בטכניקה בה משתמשים. 

בגישה אחת, הרופא המנתח יעשה חתך בתוך העפעף התחתון כדי להסיר שומן וכך החתך יהיה בלתי נראה כלפי חוץ. ניתן להחליק את הקמטים והקמטוטים על ידי טיפול בלייזר או פילינג. בגישה אחרת, החתך מתבצע על פי קו הריסים. דרך החתך הרופא המנתח מסיר את העור ואת השומן העודף ואת רקמת השריר הרפויה. במידה והניתוח כלל גם תפרים, ניתן להסיר אותם אחרי שבוע. החתך מחלים ומתאחה אחרי פרק זמן קצר. במרפאתו של ד"ר אברי רווה משתמשים לפעמים בהזרקת שומן עצמי באזור מתחת לעיניים כדאי לשפר את מראה השקעים והלחי.

לעתים הרופא יכול להמליץ על טיפולי לייזר לעור הפנים אחרי ההחלמה מהניתוח.

למה כדאי לצפות אחרי הניתוח? 

תהליך ההתאוששות וההחלמה

מיד אחרי הניתוח הרופא המנתח ימרח משחה על האזור כדי לשמור על הלחות שלהן ויכסה אותן עם רטיות קרות במשך השהייה בחדר התאוששות. אחרי שיוסרו הרטיות ייתכן ותהיה לכם רגישות לאור וראייה מטושטשת. העיניים ירגישו מיובשות או להיפך, מימיות.

בדרך כלל ניתן לחזור הביתה באותו יום ולכן חשוב לדאוג שיהיה מי שיאסוף אתכם ואפילו יישאר איתכם ללילה הראשון אחרי הניתוח. כדאי לקחת חופשת מחלה מהעבודה ולהגביל את הפעילות הרגילה למשך כמה ימים אחרי הניתוח, עד ההחלמה. אחת מתופעות הלוואי המוכרות אחרי הניתוח היא יובש בעיניים, אבל בדרך כלל היא עוברת מעצמה אחרי שבועיים. אם היובש בעיניים ממשיך יותר זמן, כדאי ליצור קשר עם הרופא.

בנוסף להנחיות המפורטות של הרופא כיצד להתנהל בימים הראשונים אחרי הניתוח, יש להכין בבית את הדברים הבאים: אפונה קפואה, שקיות קירור (עדיף לישון איתן על העיניים בלילה הראשון, כשהראש מורם), פדי גזה קטנים, טיפות עיניים או דמעות מלאכותיות (יש להתייעץ עם הרופא), מגבות נקיות ומשככי כאבים סטנדרטיים. אין להשתמש באדוויל או משכך כאבים שמכיל אספירין, כי זה יכול לגרום לדימום מוגבר.

הבשורה הטובה: הניתוח של העפעפיים התחתונות מצבצע פעם אחת בחיים. על הניתוח של העפעפיים העליונות, לעומת זאת, יש לחזור, במידת הצורך כל 5 עד 7 שנים. לעתים, גם הרמת גבות או מצח תעזור.

תופעות לוואי וסיבוכים אפשריים

ניתוח עפעפיים תחתונות בטוח לחלוטין, אך כמו בכל ניתוח פלסטי, בנוסף ליובש בעיניים בשבועיים הראשונים אחרי הניתוח, יש סיכוי מזערי להתפתחות תופעות לוואי וסיבוכים הבאים: דימום, זיהום, צבע לא סדיר של העפעפיים, קיפול לא טבעי של העפעפיים, חוסר יכולת לעצום את העיניים במלואן, משיכה של הריסים התחתונים למטה, אובדן ראייה. במידה ואחד מהדברים האלה קרה, יש לדווח מיד לרופא המנתח.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים