מתי יש לבצע הוצאת שתלי סיליקון

מתי יש לבצע הוצאת שתלים

ניתוחי חזה באופן כללי וניתוח הגדלת חזה בפרט, הם מהניתוחים השכיחים והמוצלחים ביותר בתחום הכירורגיה הפלסטית, ולא בכדי. הטכניקות המתקדמות, שתלי הסיליקון האיכותיים, התוצאות הנשמרות לאורך זמן – הופכת את שולחן הניתוחים של הכירורג הפלסטי למוקד עלייה לרגל  עבור נשים רבות אשר מעוניינות בשינוי חיצוני המוביל גם לשינוי פנימי ודימוי גוף חיובי יותר. עם זאת, ישנם מספר גורמים העלולים להשפיע על התוצאה לטווח קצר או ארוך, ולהוביל להחלפת או הוצאת שתלים. ניתוח החלפת או הוצאת שתלים מבוצע, לרב, שנים לאחר ניתוח החזה המקורי.

5 סיבות עיקריות להחלפת או הוצאת שתלים

  1. רצון המטופלת – בחירה יזומה של האישה להקטין או להגדיל את השתלים בחזה באופן יזום ולהחליפם בשתל סיליקון אחר. לחילופין, כיום ישנן נשים הבוחרות לבצע הוצאת שתלים ולהחליפן בהזרקת שומן עצמי, טכניקה ייחודית המאפשרת קבלת תוצאה בעלת מראה ומרקם טבעי מאוד.
  2. קרע בשתל – סיבה ״טכנית״ המצריכה הוצאת שתלים והחלפת בשתלים אחרים מאותו סוג, או לחילופין בשתלים מסוג מתקדם יותר. על מנת לוודא כי ישנו קרע בשתל יש צורך בבדיקת אולטרסאונד או MRI. אם מתברר כי קיים קרע, נקבע ניתוח מתוכנן להחלפת השתלים.
  3. התקשות קופסית – מצב בו הגוף מייצר קופסית מסביב לשתל, הקופסית הזאת מתכווצת וגורמת למראה קשיח בשד, לעתים מראה שאינו במקום וגם עלולה לכאוב.
  4. קפלים – לעתים יתכנו שינויים בגובה השתלים והופעת קפלים בעור. הקפלים נוצרים כי רקמת השד המכסה את השתל מאוד דקה.
  5. המלצת הגורמים המפקחים – משרד הבריאות וה – FDA האמריקאי ממליצים להחליף שתלים כעבור 10-15 שנים מיום הניתוח המקורי. הסיבה העיקרית היא כי לשתלי סיליקון, כמו לכל מוצר רפואי אחר, ישנם חיי מדף מוגבלים ובשימוש ממושך הגדול מהזמן המומלץ, ישנה ירידה באיכות הנובעת מעייפות החומר ונוצר בלאי.

חשיבות הבדיקות התקופתיות

שתלי הסיליקון המיוצרים כיום נעשים בטכנולוגיה מתקדמת, באיכות גבוהה ותחת השגחה מחמירה וקפדנית ביותר של כל הגורמים המפקחים הרלוונטיים. עם זאת, על מנת לשמור על בריאות המטופלת לאורך זמן ולדעת מה מצב השתל, חשוב לבצע מספר בדיקות תקופתיות הכוללות:

  • בדיקת MRI כ-3 שנים לאחר ניתוח הגדלת חזה בו הוכנסו שתלים
  • בדיקת MRI נוספת כ-10 שנים לאחר הניתוח
  • בדיקת אולטרסאונד שנתית על מנת לבדוק את מצב השתלים – הן מבחינה בריאותית (לוודא שאין דליפה / קרע), והן מבחינה אסתטית (לאחר שינויים גופניים כגון הריון, לידה או הרזיה משמעותית)

הקפדה על ביצוע בדיקות תקופתיות אלו, והחלפת שתלים מבוקרת במידת הצורך לאחר 10-15 שנים כפי שמומלץ, יסייעו בשמירה על תוצאות ניתוח ומראה אופטימלי לאורך זמן, וכן על בריאות המטופלת.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים